woensdag 29 april 2015

Actie!


Het is hier plotseling buitengewoon druk geworden. Ons adres is t/m 23 mei het inzamelpunt van goederen voor de Hulpactie Bootvluchtelingen Malta, regio Zuid-Holland. Deze week stroomden op één dag zo'n kleine 100 stuks kleding, tientallen luierdoekjes en zalfpotjes binnen, handdoeken, luiers, crocs en sportschoenen en andere goederen die specifiek gevraagd worden.
 
 
Gisteravond heeft mr. E. gereden met een auto met de eerste spullen om ze naar het landelijke inzamelpunt te brengen en vandaag is er een kleine vrachtwagen vanuit Zeewolde naar Malta vertrokken.

Vanochtend heb ik flyers uitgedeeld op een soort club voor moeders en een interview+foto gegeven voor een huis-aan-huisblad. Alles om maar aandacht te krijgen voor de actie en mensen aan te moedigen om te geven!

Afbeeldingsresultaat voor " It is not how much you do, but how much love you put in the doing.

Het gaat er niet om hoeveel je doet, maar met hoeveel liefde je het doet. - Moeder Teresa

Van de supermarkt kwam er al een mooie donatie van 100 euro binnen en een bananendoos vol goederen ter waarde van 80 euro. En het statiegeld gaat de komende maand naar de hulpactie. Mensen kwamen spontaan langs om te vragen of ze wat konden betekenen of boden aan te willen rijden. Ik voel me echt trots dat ik in mijn nieuwe plek G. mag wonen. Wat een enthousiasme direct al. En nu maar bidden en hopen op het sneeuwbaleffect!

Afbeeldingsresultaat voor “We can do no great things; only small things with great love.”

We kunnen geen grote dingen doen; alleen kleine dingen met grote liefde. - Moeder Teresa


Ik zal hopelijk morgen of overmorgen hier een website vermelden en contactinformatie voor lezers uit Zuid-Holland die graag wat langs zouden willen brengen hier. Willen jullie misschien alvast kijken of je nog lange damesrokken/ katoenen kinderbroeken/ polo's en stevige 100 % katoen T-shirts tot en met maat M/ crocs / handdoeken/ luiers/ potjes vochtinbrengende handcreme in de kast hebt? Deze mensen kunnen het zó goed gebruiken. het zijn naast het voedsel en drinken hun eerste levensbehoeften. 

 

God heeft me niet geroepen succesvol te zijn, maar trouw. - moeder Teresa.

Dit is zo bevrijdend. Hoewel ik er alles aan probeer te doen om deze actie tot een succes te maken hier in Zuid-Holland, weet ik dat het succes van de actie niet afhangt van wat binnenkomt. Ik kan niet falen als er relatief weinig komt. Het gaat er om dat ik trouw ben aan deze roeping die ik op dit moment heb gekregen. Dus ook al komt er veel - God kan immers meer dan wij voor mogelijk houden-, al komt er weinig, ik probeer mijn opdracht trouw te doen. Zonder stress over de uitkomst en ik vertrouw op Hem!

Voor wie (verder weg woont en) iets anders wil doen: gebed voor de actie wordt erg op prijs gesteld! En voor de wanhopige mensen die deze bootjes gebruiken in hun pogingen op zoek te gaan naar een beter leven en voor wie de realiteit vaak bitter tegenvalt.  Voor de kinderen die in kampen/ detentiecentra of op bootjes zitten. Alvast bedankt voor het meebidden. De actie duurt nog tot 23 mei. Meer info volgt snel.

Tot snel!

Anne of G.  

PS. Voor alle creatieve mensen hier: er worden ook babydekentjes gevraagd. Hoe leuk en doelgericht om zelf dekentjes te maken voor dit doel. Voor de snelle haakster/ breister misschien een gehaakt dekentje, maar voor wie goed kan naaien is een gemakkelijk fleecedekentje misschien ook heel snel gemaakt! Het is zó welkom!

 

Het gaat er niet om hoeveel we geven,
maar met hoeveel liefde we het geven. 
- moeder Teresa

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen