zaterdag 2 mei 2015

Aan de slag: actie, Cath Kidston kussenhoezen en handscrub

Vooraf nog even wat over de hulpactie waar we mee bezig zijn. Het is opgezet door o.a. Annerieke Berg en het is al volop in de media geweest. Onze rol hierin is dat we het inzamelpunt van Zuid-Holland zijn. Ik probeer veel aan de weg te timmeren met de actie zodat mensen ons weten te vinden. Na een mooie gift van 300 babyflessen (nieuw en steriel), bleef het verder deze week heel rustig met het aanleveren van goederen. Ik hoop dat dit binnenkort zal veranderen en dat dit de aanloopfase is. Afgelopen dinsdag konden we toch 7 volle bananendozen naar Zeewolde brengen. Hopelijk na 23 mei véél meer dan dat! In ieder geval mogen we met een groepje mensen binnenkort bij een goede-doelen-bedrijf kleding selecteren en uitzoeken! Dat is alvast iets om naar uit te kijken!

Heel handig: het artikel voor het plaatselijke nieuwsblad heeft een mooie link op internet waar iedereen direct naar toe kan gaan om meer te weten te komen over de actie! (Ook waar je de goederen kan aanleveren in Zuid-Holland/ adres en contactinfo) Dit is de link: http://www.hetkontakt.nl/lek-en-ijssel/nieuws/ik-voel-me-geroepen-om-hulp-te-bieden

Ook was er vanmiddag een interview over de actie te horen op de lokale nieuwsomroep, maar in een suffe bui ben ik dat zelf vergeten te beluisteren. Wat erg he? Ik heb er maar een mailtje achteraan gestuurd, misschien kan de redacteur mij een mp3 sturen. Ik hoop dat alle aandacht veel op zal leveren. Hopelijk komen de komende weken veel mensen uit Zuid-Holland spullen brengen voor boorvluchtelingen in Malta. De actie loopt tot 23 mei. De facebookpagina is: https://www.facebook.com/hulpactiebootvluchtelingen?fref=photo

Britse bloemetjes

En dan nu, gewoon wat huiselijke plaatjes. Een tijdje geleden ontdekte ik dat je bij de website van mijn favoriete merk uit Engeland, gewoon vanuit Nederland kan bestellen. Ik heb een bestelling gedaan en tot mijn verrassing was het er ook nog eens binnen enkele dagen, hetzelfde als wanneer ik iets uit Nederland zou bestellen! Het merk is Cath Kidston. Echt mijn favoriete ontwerpster, ik vind bijna alles wat ze maakt leuk: Engelse bloemetjes, grappige prints, leuke spulletjes voor kinderen, soms een knipoog en altijd vrolijk en kleurig! (En nee, dit blog is niet gesponsort)


Deze theemuts en handdoek bijvoorbeeld. De handdoek gebruik is als tafellopertje. Verderop nog een idee over wat je met een theedoek kan doen...


Alweer een tijdje geleden. Het hok achterin is inmiddels met de grond gelijk gemaakt en het kippenhok geschilderd, maar dat ter zijde. Ik vond de combi van blauwe riddersporen (een van mijn lievelingsbloemen) en de rode Cath Kidston dingetjes zo gezellig.



Stofjes...in sale! Lekker stevig en dik.


Klok... voor in de keuken. '50 style.


Ik kocht 3 x een meter stof en dit maakte ik ervan...


Het vierkante kussentje is gekocht. Ik maakte de kussenhoezen supersimpel, zonder ritsen, alles vast. Daarna spoot ik het in met water- en vuil afstotende spray (wat je ook voor schoenen kunt gebruiken).


 Gezellig plekje om te haken en lezen. Niet dat je daar aan toe komt met alle aanloop, maar in theorie klinkt het leuk :-)


Ook een leuk idee om met een theedoek en een gehaakt randje een kussenhoes te maken. En de oplossing met knoopjes vind ik ook echt geniaal!

@ Stins: Cute cushion made from Cath Kidston tea-towel with crochet edge 

En nog meer Cath Kidston van Pinterest:

VELKOMMEN HOS INDRETNING MED FARVER.: DIY stofbøger i stakkevis... 

Winkel in Londen, daar zou ik graag eens willen snuffelen, kom me een uur later maar ophalen :-)



Mostergeel contrasteerd mooi bij rood-blauw. Groen ook. - oh Cath.  Cath Kidston!

 Cath kidston blind

Cath Kidston | London, Cath kidston, print, design, vintage, floral, surface design, pattern 

LOVE STITCHING RED: It's starting to look a bit like Christmas! 

Visiting the Cath Kidston Store - TravelingMama

En de laatste:

Cath Kidston. I stopped at her store in Brighton, England, a highlight of my trip.

Gipskruid in een vaas. Ik probeer het in te drogen.



Alles wat schoolbordverf had, kreeg nieuwe tekst.




Scrub maken voor direct gebruik

Mr. E. heeft er een zwaar dagje in de tuin opzitten - met trilboor - of hoe noem je zo'n ding. Door dubbel gewapend beton van een oude voliere. Handen onder het vuil, zand, olie, wondjes. Ik maakte snel een scrub van 50/50 suiker en olijfolie en wat citroensap (anti bacteriele werking). Ik kon nog net een foto maken van het laatste restje... Met een gootsteen vol warm water, bleek deze scrub een goed schoonmaak- en verzorgingsmiddel. De vettigheid blijft wat aan de handen 'hangen' tot het intrekt, dus daarom is het ook direct verzorgend. Die simpele zelf-maak-dingetjes vind ik toch nog steeds het allerleukst!


Goede nieuwe week straks! 

Anne of G.

3 opmerkingen:

  1. Leuk idee de scrub!!

    Succes met de actie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blogpost en leuke ideetjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie een fleurige plaatjes! De combinatie blauw/rood is bij mij ook favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen