maandag 3 augustus 2015

Cath Kidston's Borduurboek



Er was een tijd dat ik mij een beetje geneerde voor een van mijn hobbies: borduren. In historische romans wordt het vaak beschreven als nutteloze activiteit voor dames die niets beters te doen hebben. Toch vind ik het kleine priegelwerk, de herhaalde bewegingen en het geconcentreerde bezig zijn, iets moois en rustgevends hebben. Een beetje als haken, maar dan toch weer anders. En met dit borduurboek van Cath Kidstons weer helemaal hip! Niet dat het uitmaakt, maar mooi meegenomen toch?


Dat boek was trouwens een koopje! Bij de Boekenvoordeel voor een briefje van vijf, afgelopen week. En dat terwijl ik het boek het afgelopen weekeinde nog tegenkwam voor 25 euro. Volgens mijn man zag hij mij groeien, toen ik dat ontdekte lol. Dus echt een goede tip voor wie van borduren houdt of het eens wil proberen.


Het leuke is dat je er een setje stofjes en draadjes en een rits bij krijgt om een etui te maken. Borduurnaalden moet je wel zelf aanschaffen.


handmade quotes | quotes] happines is handmade - Paperblog  Linda Bauwin - CARD-iologist  Helping you create cards from the heart



Een inkijkje:
 





Geen betere manier...in m'n nieuwe gezellige stoel, heerlijk borduren. Voor het eerst trouwens dat ik met oplosbaar materiaal erachter werk. Bijzonder hulpmiddel, kan ik wel zeggen. Het geeft stevigheid op een stof die niet echt een borduurstof is en na het borduren knip je het bij en los je het op door het in warm water te wassen.


Echt iets voor vakantiedagen!


Being different is okay. Being different is you. Be the real you no matter what.

Voor wie nog iets creatiefs wil doen deze zomer: dit boek is echt een aanrader. En je kan direct aan de slag!

Tot snel, geniet van de zomer,

Annemieke

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk!
    Er staan prachtige dingen in het boek zie ik!
    Veel plezier met borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zag u via andere blogster, zo gaat dat op blogland, ik volg meestal blogjes, die dezelfde hobby,s hebben bedankt voor het delen..liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit is echt een kopje. Ik hou er ook van al heb ik het al heel lang niet mer gedaan. Hier is het garen niet zo duur, heb het voor mijn MOm ook wel opgestuurd. Maar boeken zijn hier ok duur.
    Mag ik je vragen waar je het hebt gekocht? Mss kan een family member het voor me te pakken krijgen.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilma, Bij de Boekenvoordeel, zo heet de winkel. Soort outlet. Hartelijke groeten, Annemieke

      Verwijderen
  4. Oh, ik hou van bloemetjes/gebloemd en lichtblauw, prachtig vind ik het! Borduren is niet mijn ding (ik word er heel ongedurig van ;-) maar ik vind het wel iets knus hebben eigenlijk.
    Ach ja, wat de een nutteloos vindt, ziet de ander weer anders. Mijn man houdt niet van lezen vanwege zijn dyslexie, en vindt een boek lezen dus nutteloos. Maar ik hou van lezen! Heerlijk ontspannen op de bank met een goed boek. Geniet van je borduurwerkjes/boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Annemieke,
    Gelijk gezocht bij onze boekenvoordeel in Middelburg.
    En ik had het nog goedkoper, 2 halen 1 betalen, dus voor 2,50!
    ongelooflijk hé. Bedankt voor de leuke tip!
    groetjes Jacomien

    BeantwoordenVerwijderen