dinsdag 1 september 2015

Kamperen & decoreren in farmhouse stijl



Wauw, dit was ons stekje het afgelopen weekeinde. Dennengeur, een prachtige luxe tent, bos, 's nachts veel onweer (dat was natuurlijk wel een beetje eng met al die bomen) en overdag stralend weer, een bad op pootjes, stapelbed met geheim luik, ontmoetingen met heel veel adoptie ouders en kinderen uit Zuid-Afrika, een braai, black gospel workshop voor mij, rugby clinic voor zoon en wat al niet meer. We hebben genoten. En zijn ook behoorlijk uitgeput :-) Wat een indrukken!



 

Net als in Afrika, alles op het hoofd, volgens zoon. 


Lekker crossen met Afrika Vriendje



Eenmaal thuis... 's Avonds direct volop in het schoolgebeuren met een informatie avond. 
Vandaag een dag om alles even te laten bezinken en na te kauwen. 
En wat werk in huis te doen.

Iphone Wallpapers | Princesse Guerrière - Part 2: Iphone Wallpapers | Princesse Guerrière - Part 2 
 
Is het herkenbaar dat je begint met stoffen of afnemen en dan alles gaat schuiven en vervolgens eindigt met een opnieuw gedecoreerde kamer met misschien nog wel meer stof dan voordat je met dit alles begon? Lol. 
Dat gebeurt mij dus nog wel eens. 
Zoals vandaag. 
Zo haalde ik onder het stoffen bloemen uit de tuin...


 Zette ik het een en ander bij elkaar



Kriebelde ik de kat (nog meer stof en haren haha)


Ook onder het stoffen, sjouwde ik naar zolder voor de pas gekochtte jute, knipte ik er een reep af voor de strik (over stof en rondvliegende vezels gesproken!!) en wikkelde het om een takkenbosje van takken die we in het bos bij de camping hadden gevonden. 


Eigenlijk wil ik binnenkort een krans maken van mos met klein takjes rondom en misschien nog wat rozenbottels. Bijna gratis :-)


Kanten ronde placemet van de Hennes en Maurits. Witte doek met rood randje van Ikea.
 

Ondertussen ben ik erg blij dat wij na meer dan een half jaar definitief onze stijl hebben gevonden. Nu is het veel gemakkelijker om van het huis één geheel te maken. De stijl is 'Farmhouse'. Iets moderner en stoerder dan ons oude huisje was ingericht. Een heel stuk minder bloemrijk dan eerst. Niet zo sober als de landelijke inrichting van bladen als Seasons en Landelijk Wonen, dat is voor ons een beetje te statig en streng. Farmhouse is iets speelser maar ook weer niet zo speels als een brocante huis. Haha, nou na alles wat de stijl NIET is, hier een paar websites die ik gebruik om inspiratie op te doen. Het is erg Amerikaans beinvloed, maar je kan het hier in Nederland net zo goed allemaal bij elkaar scharrelen. Er zijn alleen volgens mij geen tijdschriften die echt vol voor deze stijl gaan. Maar Pinterest daarentegen biedt veel inspiratie. Maar ik moet uitkijken... dat huis inrichten en decoreren heeft iets verslavends en het duurt nu eenmaal een tijd voor je een huis helemaal aangepakt hebt. Het is de kunst het wel een leuk proces te laten zijn :-)

Mijn  meest geliefde website is: http://dearlillieblog.blogspot.nl/


Met stip bovenaan!! Chic en rustiek, met klassieke en juist moderne, abstracte prints. De tekstborden vind ik geweldig, ik ben nu bezig met een projectje om zelf tekstborden te maken a la Dear Lillie. We zullen zien waar dat eindigt. 

 

Evenals mooi: het gebruik van glas, mos, kransen en letters, zink en emaille, cicque meubels en ikea meubilair, oude materialen en decoraties, prachtig kleurgebruik, donker geverfde deuren, opgeknapte en zelfgemaakte meubels, sfeervolle dekens en kussens, hout, zink en niet te vergeten mooi omlijste schoolbordverf vlakken. Het bijzondere is dat het blog gecombineerd is met een internetwinkel maar tegelijk ook stijlvolle christelijke tekstborden en kussens e.d. verkoopt of tutorials hiervoor geeft. Dat daar in Amerika genoeg markt voor is en dat zij zich niet schaamt om voluit haar identiteit te laten zien ook in haar inrichting en bedrijf...dat vind ik echt klasse! 

Hieronder de laatste twee foto's die ik plaats van Dear Lillie, waaronder die van het tekstbord dat ik probeer na te maken (o wat klinkt dat fout, maar goed, ik vind het prachtig en het was de laatste keer dat ik keek niet online te koop, dus dan maar namaken. We hebben nog hout van de boekenkast over.).

Kitchen sign by Dear Lillie: Kitchen sign by Dear Lillie

Autumn decor: sweater pillow, IKEA plaid blanket, Dear Lillie harvest pillow cover. {Dear Lillie}: Autumn decor: sweater pillow, IKEA plaid blanket, Dear Lillie harvest pillow cover. {Dear Lillie}

Andere 'adresjes': 
Pinterest, mijn eigen verzamelbord: https://www.pinterest.com/citycountrygirl/farmhouse/

DIY Home Decor - Love these farmhouse decor ideas at the36thavenue.com ...So much inspiration!: DIY Home Decor - Love these farmhouse decor ideas at the36thavenue.com ...So much inspiration!


Punt is dat je in een jaren '70 huis de architectuur gewoon niet mee hebt. Bijna geen symmetrie (iets wat me nogal dwars kan zitten, misschien een perfectionistich trekje?), een open haard in het midden tussen het woon en eetgedeelte, maar niet op een plek waar je stoelen of bank om heen kan schuiven en grote ramen. Gelukkig ben ik een handige man getrouwd die het effect van het voorraam al heel anders kon maken door boekenkasten aan beide kanten te bouwen. En een jaren '70 huis biedt natuurlijk ook een berg ruimte! Maar er zal nog wel het een en ander aan werk nodig zijn om het zo te maken zoals ik het voor me zie. Maar voor deze tussenstappen ben ik ook al heel dankbaar. Het huis voelt steeds meer als een warme cocon.


Eindelijk de mogelijkheid om chevron (zigzag streepjes)in huis te brengen. Ik heb een voorliefde voor chevron, maar het is nogal aanwezig :-)


Bloemen uit de tuin. Oost Inische Kers. Kan je ook eten in een salade. 


Stoel, nieuw gekocht in een actie periode. Oude poten met wieltjes onder geschroefd. Lekker herfst klaar met een plaid van Ikea. 


Mag nog worden opgehangen...


 Verwarmingsombouw moet nog en een balk rond de schouw. Maar wat een verschil met hoe het eerst was!


En ja, dat kinderspeelgoed hoort er bij in huis he? Ook al hebben we ruimte zat met 1 kind voor een speelkamer boven, soms is beneden spelen ook gewoon gezellig! Het rode behang brengt wat kleur in de achterkamer. Het tekstbord zie ik voor me boven het zijraam en voor het voorraam in de toekomst nog iets van louvre schermen of oude voorzetramen met glas en lood of iets dergelijks. Plannen genoeg.


Detail.
 

Ook uit de tuin.
 

Maar boven alles...


O ja.. en deze:

Poster, art print, Home decor, wall art, housewarming gift, new house, home is made of love and dreams. $15.00, via Etsy.

De komende tijd wil ik proberen om minimaal 1 x per week te bloggen. Vorige week heb ik aardappels gerooid met zoon. Heel gaaf! Foto's staan alleen op mijn tablet, dus daar moet ik een apart blogje van maken. Voor het overige heb ik me via Money Saving Mom en pod cast via youngwifesguide.com verdiept in homemaking, doelen maken, genieten van het leven, bewust leven en hoe je dat in praktijk brengt. Misschien ook leuk om een blogje over te schrijven. En ook wat betreft hervormingsdag beginnen zich plannen te vormen. Een een aardigheids-uitdaging. Genoeg om over te bloggen dus. Maar daardoor wordt de tijd om er daadwerkelijk over te gaan bloggen, schaarser. Vandaar dat ik een commitment wil maken om minimaal een keer per week te bloggen. Dus....

Tot over een week D.V. natuurlijk,

Hartelijke groeten,

Anne of G.

4 opmerkingen:

  1. Jullie huis ziet er warm en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om even binnen te kijken bij jullie. Weet je dat ik er nog nooit over na heb gedacht in wat voor stijl in ons huis wilde inrichten...we doen gewoon wat we mooi vinden en het leuke is dat dat ook veranderd naar we volwassener en ouder worden :). Hier trouwens een jaren 80 huis met ongelooflijk veel symmetrie... Door het hele huis heen hebben we bv dezelfde maat dubbele ramen. Erg handig met decoreren..
    Wat je schrijft over het decoreren van je huis is zooo herkenbaar...Ook altijd aan het rommelen en schuiven tijdens het schoonmaken.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig blogje.
    Leuke foto s ,idd handige man!

    Zithoekje maken naast plateau haard dacht ik toen ik vorm van jullie ombouw zag!

    Groet, Roos.


    BeantwoordenVerwijderen