woensdag 2 december 2015

Decoreren in een tijd van verwachting: Sinterklaas, Advent, Neutraal, Natuurlijk, Homemade



Sint is weer in het land. En daar genieten we volop van. Dat dit niet vanzelf spreekt, heb ik inmiddels ook begrepen. Maar ik ben blij met de leuke plannen van dit jaar, de mooie ervaringen die we al hadden en het feest wat nog voor de boeg staat. Ik ben dankbaar dat onze zoon er van kan genieten (dat is natuurlijk niet voor alle kinderen het geval, sommige autistische kinderen of kinderen met hechtingsproblemen of een ander uniek kantje, kunnen dat soms niet of moeilijk). En dan ook nog het plezier van het geven. Niets leukers om cadeaus oor je kind uit te zoeken en hem echt eens lekker te mogen verwennen. Ook dat vind ik een voorrecht.


Omdat manlief nog steeds veel klust 's avonds en ik dan niet lui een filmpje wil kijken (vrouwelijk schuldgevoel, erg he?), maak ik nog wel eens wat 's avonds. Gisteren een Sint-krans. 




De krans van takken kocht ik in de stad en de decoraties maakte ik met ijzerdraad en lijm vast. Niet alles lukte in één keer...een chocoladeletter kan je niet lijmen!! Ontdekte ik maar al te duidelijk. 


Met een oud boek, sint silhouetjes, een touwtje, plakband en punaises was een slinger snel gemaakt. 
De silhouetten haalde ik hier vandaan.




Voor het overige lopen de voorbereidingen ( en de decoraties dus ook) voor Kerst en Sinterklaas al lekker door elkaar heen in huis. Manlief klust ondertussen in de gang (waarvan we -zo zonde- zijn vergeten een vóór-foto van te nemen). En na 10 maanden tussendoor klussen, is de beneden-verdieping bijna áf. Alleen de gang nog iets verder. Maar het schiet al lekker op.




Print in het lijstje via dit adres. 


Het rode behang is al een tijdje verdwenen. Kleurrijke  ' ik ' is toch voor neutraal gegaan, in combinatie met zwart. En ik houd ervan. Het brengt zoveel meer rust in het interieur. Dit behang is van Farrow & Ball. Nog steeds door Engeland geinspireerd dus (ik was altijd van de Engelse bloemetjes-stijl). 





Mooie texturen: hard, stoer en noestig gecombineerd met teer, ivoor, gaasachtig kant en glanzend, glad glas.


De adventskaarsen staan op de kast.


 Onze adventskalender



Boekrol met een Messiaanse tekst uit Micha, werkje uit de adventskalender.


In de gang nog een Sintje en een heel schattig retro jongetje <3


Een serieuze kat (dit is eigenlijk haar tevreden gezichtsuitdrukking, maar veel mensen voelen zich ongemakkelijk onder die strakke, starende blik lol)


In de gang...



Print van Dear Lillie. Lijst zelf gemaakt.


In de gang zit ook een verborgen deur, net als die in een kasteelkamer. Spannend nietwaar? Dit hoekje moet nog verder afgewerkt worden met kapstok, zilveren haken etc.etc. Het behang is van het Britse Graham & Brown. Gewoon bij de bouwmarktr te verkrijgen.



In de gang zat eerst een binnenraampje, niet symmetrisch in het midden, maar helemaal links tegen de muur, euch..
Mr. E. heeft 'm heel netjes weggewerkt, alle structuur glad gemaakt, glasweefsel geplakt, geverfd en een houten strip erop gemaakt.
Blij met mijn hardwerkende man! 


 




Verder in de woonkamer.



In de boekenkast duikt íe zelfs op :-)



Stoeltje was een kringloop-vondst. 




 
<3



Gezond, vullend havermoutkoekje met sukrin (suikervervanger), roomboter, havermout en verschillende soorten meel.


En in de keuken...een gezellig hertenkopje. Stond al een tijdje op mijn lijstje. Straks nog een simpele, groene krans om zijn nek en dan is het plaatje compleet.


 

 Deze lantaarns maakte ik van oude wekpotten: tamponeren met vernis van de Action (blauwe dop), plaatje erop plakken met gewone lijm, raffia er op vast maken met een lijmpistool, klaar. 



En vooruit, één laatste plaatje nog.



Wat een foto's zo achter elkaar. Ik had ze ook kunnen verdelen over meerdere blogjes, maar dan zou Sinterklaas misschien al het land uit zijn :-) En ik weet niet of ik voor die tijd nog tijd heb om weer te bloggen. 

Wie het Sinterklaasfeest of pakjesavond nog gaat vieren: een heel fijn feest gewenst!

Hartelijke groeten,

Anne of G. 

7 opmerkingen:

  1. Wat ziet je huis er mooi uit! echt genieten om naar die foto's te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig bij jullie binnen en alles klopt gewoon ;)....zelfs de kat ..
    liefs ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig knus!! Ziet er erg gezellig uit. En zo persoonlijk, al die eigengemaakte dingetjes. Bedankt dat je dit wilt delen. Jullie ook een heel fijn Sinterklaasfeest! Leuk he, die voorpret om je kind/kinderen blij te maken:)) ik geniet daar ook erg van. Groetjes Aline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Anne,

    Ik lees alweer een poosje mee maar heb nog nooit een bericht gestuurd.
    Ik geniet erg van de blogberichten en de foto's.
    Jullie hebben een erg sfeervol huis vind ik. Leuk alle creativiteit die ik elke keer weer zie langs komen.
    Het behang in de keuken vind ik erg mooi. Die in de gang trouwens ook.

    Hartelijke groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Anne,

    Ik lees alweer een poosje mee maar heb nog nooit een bericht gestuurd.
    Ik geniet erg van de blogberichten en de foto's.
    Jullie hebben een erg sfeervol huis vind ik. Leuk alle creativiteit die ik elke keer weer zie langs komen.
    Het behang in de keuken vind ik erg mooi. Die in de gang trouwens ook.

    Hartelijke groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig gaaf huis heb je zeg! Alle tijd die je erin steekt: respect....

    Groet,

    Francina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellig blogje en wat een prachtig huis heb je! Mooie foto's, echt genieten! Ik wilde wel dat ik dat kon, zo'n mooie, rustige sfeer in huis maken. Wat gezellig, je Sint-Krans!
    Het is idd een voorrecht dat we er van mogen genieten, mooie bijbeltekst!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen