woensdag 10 februari 2016

Onderweg

Verootmoediging, reflectie, bezinning, verlangen, van duisternis naar Licht. Dit zijn voor mij woorden die horen bij de 40 dagen tijd. De periode vóór Pasen.



In deze periode wil ik het boekje 'Onderweg naar Pasen' gebruiken (Corien Oranje en Mariska Vos). Het boekje spreekt mij aan omdat al bijna je zintuigen worden ingeschakeld: het luisteren, beleven, proeven, kijken, maken. En misschien zou het er niet zo toe moeten doen, maar ook de opmaak is zó mooi!


Vandaag was de eerste dag. De opdracht bij vandaag was: maak een stiftgedicht. Dit is het geworden. Het leek mij leuk om gewoon even te delen, omdat een stiftgedicht altijd leuk is, of je nu een boekje volgt of niet.



 Een eenvoudige manier om het meer zichtbaar te maken is: een bestaand bordje gebruiken waarop je met een papierklem zowel een velletje papier met een leuk patroon, als je stiftgedicht plakt. Eventueel kan je het papier nog even vastzetten met dubbelzijdig tape of plakband.


Super simpel: de losse materialen + tape/ plakband


Ik gebruikte van die handige 'plak-vierkantjes' zoals ik ze altijd noem. 


Inspiratie voor deze week. Volgende week is er volgens mij weer een opdracht voor een stiftgedicht.  

geloof
samen
mijlen ver
uit de modderbodem omhoog
wortels
En in dit
aarzelend
volgen
vol spanning
verwacht
rust
naar huis
later
hieruit
naar het vaderland
Jezus Christus

Voor het hele gezin, wil ik gebruik maken van het E-boek van Ilse. Dat kan je hier vinden: http://familynight2012.blogspot.nl/2016/01/free-download-e-book-40-dagen-vasten-en.html

Het mooie aan beide boekjes vind ik dat ze mij en mijn gezin helpen op een bewuste manier met deze periode bezig te zijn. De opdrachten zijn niet lang. Bovendien kan ik de opdrachten van Ilse voor ons gezin op maat maken. Ik denk dat we ons vooral zullen richten op de gebedspunten die zij aanreikt. Maar wie weet, doen we de vasten-opdrachten ook wel.

Ten slotte: ik ben begonnen met de serie over vrouwen. Het eerste artikel is zelfs al af, maar ik wil wat op voorraad hebben voor ik ze ga publiceren. Binnenkort meer hierover!

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi zo'n gedicht... Had geen idee wat het is... Heb je mooi gedaan! En tnx voor de link :)

    BeantwoordenVerwijderen